søndag den 16. juni 2024

Matt Bomer droppet fra Superman-rolle fordi han er bøsse

I dag er Fellow Travelers-stjernen en af Hollywoods bedst kendte homoseksuelle skuespillere, men at være bøsse var ikke altid godt for karrieren.

SKUESPILLERNYHED af Michael Andersen

Den 46-årige Matt Bomer var med i store Hollywood-film som In Time med Justin Timberlake og Magic Mike inden han sprang ud som bøsse i 2012. Siden da har han stadig været med i Magic Mike-film, men har ofte spillet homo-roller som i The Boys In The Band, Maestro og Fellow Travelers. Nu har Matt Bomer afsløret i et podcast af Scott Feinberg med titlen Awards Chatter at han i starten af 00’erne var tæt på at få en ikonisk rolle, nemlig som selveste Superman, men nogen ”outede” ham som bøsse for produceren, og så var det farvel til den rolle.

Det var den kendte producer J.J. Abrams, der stod bag tv-serier som Felicity, Alias, Lost og Fringe, og som senere lavede både Mission: Impossible, Star Trek og Star Wars-film, som skulle lave en Superman-film med titlen Superman: Flyby. ”Jeg gik til en åben casting til Superman,” sagde Matt Bomer i podcastet. ”Det blev til en månedlang prøvelse hvor jeg aflagde prøve igen og igen og igen.”

Matt Bomer var på det tidspunkt med i tv-serien Guiding Light og fortalte: ”I Guiding Light var der en morder i byen (…) så den ledende producer ville meget sødt fritstille mig i tilfælde af at (Superman-)jobbet blev til noget. Så han sagde, ’hey, du skal være morderen. Vi skriver dig ud af serien. Gå med min velsignelse.’ Så jeg blev stort set fyret, men på en gavmild måde.”

Men Matt Bomer fik ikke rollen som Superman alligevel selvom det tegnede lovende: ”Det så ud som om jeg var instruktørens valg til rollen. Jeg underskrev en kontrakt på tre film med Warner Brothers.”

Adspurgt om Bomer’s udspringshistorie skadede hans chancer for at være med i en Superman-film i hovedrollen, svarede Matt Bomer: ”Yeah, det er min opfattelse. Det var en tid i branchen hvor sådan noget stadig rigtigt kunne blive brugt som skyts imod en. Hvordan og hvorfor og hvem (der outede mig), ved jeg ikke.”

J.J. Abrams’ Superman: Flyby film blev aldrig til noget, men Matt Bomer blev droppet fra filmen efter at være blevet ”outet” som bøsse før hele filmprojektet også blev droppet. I stedet lavede instruktøren Bryan Singer Superman Returns i 2006 med Brandon Routh i hovedrollen.

Matt Bomer som strandløve

Ingen kommentarer:

Send en kommentar