lørdag den 8. juni 2024

Jonathan Groff sagde nej til stor rolle i Glee

Han er kendt for store roller i biograffilmene The Matrix Resurrections og Knock At The Cabin, men han kunne også have haft en hovedrolle i Glee i stedet for birollen.

SKUESPILLERNYHED af Michael Andersen

Den 39-årige amerikanske skuespiller Jonathan Groff havde en birolle i den populære ungdomsmusicalserie Glee, men afslører nu i et interview med Vanity Fair, at han oprindeligt blev tilbudt en hovedrolle sammen med Lea Michele som kom til at spille Rachel Berry.

Jonathan Groff og Lea Michele nød succes på Broadway med stykket Spring Awakening som de begge forlod i maj 2008. Det var på det tidspunkt den homoseksuelle producer Ryan Murphy kontaktede dem for at tilbyde dem roller i Glee – Lea Michele takkede ja og var med i samtlige af seriens seks sæsoner, men Jonathan Groff takkede nej. ”Jeg følte virkelig ikke at jeg ville skrive under på at være en syngende teenager igen for endnu syv år, da jeg lige havde gjort det for to år i Spring Awakening,” sagde han. ”Jeg var 23, og jeg ville virkelig gerne spille skuespil.”

Jonathan Groff tilføjede at Glee ”føltes som mere af det samme modsat noget der ville være en mulighed for kunstnerisk vækst. Og det næste år lavede jeg tre off-Broadway stykker.”

I løbet af Glee’s seks sæsoner, gæsteoptrådte Jonathan Groff dog i rollen som Jesse St. James, romantisk objekt for Lea Micheles Rachel Berry, i 14 episoder i alt. Han kom i 2014 med i tv-serien Looking om tre bøsser i San Francisco og har siden fortalt, at det var hans medvirken i den serie der fik ham til at acceptere sin homoseksualitet. Før da havde han følt skam over at være bøsse i seks år siden sit udspring som 23-årig i 2008.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar