mandag den 6. maj 2024

9-1-1: Ryan Guzman kanaliserede personlig erfaring til Bucks udspringsscene

Ryan Guzman som Eddie og Oliver Stark som Buck

Se hans karakter Eddies reaktion på Bucks biseksualitet her, og læs også om at det oprindeligt var Eddie der skulle have fundet sammen med Tommy, men det blev så Buck.

TV-SERIENYHED af Michael Andersen

For en måned siden blev 4. afsnit af 9-1-1 sæson 7 sendt i USA hvor brandmanden Buck spillet af Oliver Stark sprang ud som biseksuel ved at gengælde et kys fra piloten Tommy spillet af Lou Ferrigno Jr. Nu er 7. sæson også nået til Danmark hvor den kan ses på Disney+.

I USA vakte det selvfølgelig også negative reaktioner, at en mand i den populære serie pludselig kyssede med en anden mand, om end lige så mange synes det havde været på vej længe og bifaldte det. Den 32-årige Oliver Stark svarede kritikerne igen ved at udtale at han var ”ydmyg og overvældet af de positive reaktioner på Bucks historie. Jeg har læst så mange af jeres beskeder, og jeg kunne ikke være mere stolt. Hvis du er en af den mindre gruppe der kommenterer på mine opslag om hvordan dette har ødelagt serien, så vil jeg gerne have at du ved at jeg er oprigtigt ligeglad.”

Hvis man ikke har Disney+, kan man se den gribende scene hvor Tommy kysser Buck på YouTube lige her:

Mange fans havde egentlig gerne set Buck finde sammen med sin bedste ven, brandmandskollegaen Eddie spillet af Ryan Guzman, da de to har haft mange hjertevarme og intime øjeblikke sammen i løbet af serien. Venneparret blev døbt ”Buddie”af fansene og i episoden af 9-1-1 efter Bucks kys med Tommy render de to sidstnævnte faktisk på Eddie under deres første date. Da Buck endnu ikke er sprunget ud overfor Eddie, bilder han Eddie og dennes pigekæreste ind, at ham og Tommy havde tænkt sig at finde nogle frække piger. Så afslutter Tommy daten og siger til Buck, at han ikke mener han er klar. Det får så Buck til at springe ud for først sin søster og så selveste Eddie. Og Eddie forsikrer Buck at det ikke ændrer noget mellem dem. Så går Buck igen på date med Tommy, der undskylder for han ville ikke presse ham, men Buck svarer at han er klar på noget, og det ”noget” kunne være Tommy. Buck inviterer derfor Tommy med som sin ledsager til et bryllup.

Her kan man se scenen hvor Buck springer ud for Eddie på YouTube:

Ryan Guzman kanaliserede virkelig udspringsreaktion
Den 36-årige Ryan Guzman fortalte i et interview med Entertainment Weekly at det var vigtigt for ham at 9-1-1 holdet håndterede hans karakter Eddies reaktion på Bucks seksualitet ”forsigtigt” og reflekterede hvordan scenen spejlede hans eget liv.

”Heldigvis for mig, har jeg haft en erfaring i mit liv hvor en ven betroede mig med sit eget udspring, og jeg fik førstehåndsforståelse af at det ikke handlede så meget om at jeg accepterede dem – det handlede mere om at jeg tillod dem at føle sig trygge og elsket,” sagde han.

”Det ville jeg så udvise i denne scene. Sådan, ’Hey mand, du kan sige lige hvad du vil. Jeg går ingen steder. Okay? Denne forbindelse varer ved.’ Det var noget der for evigt forandrede mit liv – i mit personlige liv, med min ven – så dette måtte føles på samme måde for de millioner af mennesker der kommer til at se det, fordi nogen får måske ikke dette fra deres venner. Nogle er måske bange for at gøre dette foran deres venner, og måske giver det dem muligheden for at finde deres eget mod til - som Buck gjorde - at gå til deres nærmeste ven og sige, ’Hey, dette er som jeg har det nu til dags. Kan du udforske det med mig?’ Jeg elsker den scene.”

Lou Ferrigno Jr.

Oprindeligt var Tommy tiltænkt Eddie
Den 39-årige Lou Ferrigno Jr. afslørede i et interview med The Hollywood Reporter at hans karakter Tommy, oprindeligt skulle have fundet sammen med Eddie, men så blev det altså til med Buck: ”Der var en diskussion om jeg ville være villig til at have dette romantiske øjeblik, som ville være meget anderledes fra hvad jeg havde lavet indtil videre. (Seriens medskaber Tim Minnear) forelagde historieudviklingen, og det var en rigtig, rigtig fed situation og jeg indvilligede i den. Oliver og jeg snakkede. Vi mødtes kort da jeg indspillede de tre episoder af 2. sæson, og jeg tror omkring 50 til 70 procent af følelserne jeg har om nogen opstår i de første fem minutter hvis man er oprigtig. Jeg kunne rigtig godt lide Oliver. Det skulle oprindeligt, muligvis være med Eddie og Tommy, men det faldt igennem. Men Oliver var villig, og jeg synes at Oliver er bare sådan en modig, generøs skuespiller.”

Lou Ferrigno Jr., der er søn af bodybuilderen Lou Ferrigno der spillede Marvel-monstret Hulk på tv i 70’erne, sagde også: ”Jeg tænker at det ville blive en erfaring som ville være smuk og øm. Det går bare ud over etiketter. Det går ud over navne, grupper, orienteringer. Det er to forbundne sjæle, og det er hvad jeg ønskede at opnå.”

Det bliver spændende om forholdet kommer til at vare ved. Se med på Disney+ lige her: 9-1-1 på Disney+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar