onsdag den 11. december 2019

Anne Linnet kender sin brud fra tidligere liv


Da Anne Linnet var 57 år giftede hun sig med en 23-årig. Det ægteskab holdt i tre år. Nu prøver hun som 66-årig lykken med en 28-årig og har lige udgivet sangen Og jeg – elsker til sin unge brud.

MUSIKANMELDELSE af Michael Andersen.

Sanger og sangskriver Anne Linnet fandt sammen med den 38 år yngre jurastuderende Kathrine Kjær den 23. september 2017 efter en støttekoncert på Det Kongelige Teater for Dignity der arbejder med at behandle torturofre og forebygge brugen af tortur rundt om i verden.

”En fælles bekendt havde overtalt Kathrine til at tage med til koncerten. Bagefter var der vel 50 personer backstage og hun var en af dem,” afslørede Anne Linnet selv i et interview med Ud & Se i maj 2019. ”Jeg så hende straks gennem mængden og jeg holdt så lige blikket det ekstra for at se om jeg havde set rigtigt. Det gjorde hun også og vores blikke mødtes,” fortsatte hun. ”Jeg var nødt til at gå lidt for der var en journalist der skulle lave et interview, men hun var der heldigvis da jeg kom tilbage. Jeg gik direkte hen til gruppen hun stod i. ”Jeg har set dig før,” sagde jeg.”

”Det var under en koncert i Frederikshavn jeg fik øje på hende. Hun stod ude i siden og jeg vidste med det samme at hende ville jeg komme til at kende.”

I sin selvbiografi Testamentet berører Anne Linnet da også emnet at genkende andre mennesker fra tidligere liv og hun betroede Ud & Se at ”Kathrine har jeg helt sikkert kendt.”

Parret forlovede sig kort tid efter under en ferie på Maldiverne og det hed sig de skulle giftes i sommeren 2019. Det blev åbenbart udskudt, men her i december 2019 skulle den være god nok for Anne Linnet har lige udgivet sin nye single Og jeg – elsker som bryllupsgave til sin Kathrine.

Symbiotisk forhold
Anne Linnet er for tiden ved at nærme sig afslutningen på en række julekoncerter i kirker landet over. Hendes seneste album, Alle Mine Drømme Til Dig, udkom i 2015, men hun fortalte til B.T. i november i år at hun skriver på et nyt album, men altså først singlen til Kathrine som resten af Danmark nu også kan lytte med på.

Og jeg - elsker handler om første gang Anne Linnet skulle være alene uden sin elskede. Hun gik rundt som en zombie og følte det som om hun skulle dø fordi de ikke havde været fra hinanden før. ”Jeg var helt alene gennem landskaber jeg synes var så øde men så mødte jeg dig og pludselig var det så lyst og så frodigt at jeg tænker du må ha’ fortryllet mig,” synger Anne Linnet om sit ”symbiotiske” forhold til sin elskede.

Teksten til den glade og fængende melodi er heldigvis skrevet så man sagtens kan relatere til den uden at hedde Kathrine. Det var da heller ikke den sang Anne Linnet ville synge til Kathrine Kjær ved deres bryllup. ”Nej, det er en anden en,” afslørede Anne Linnet til B.T. og smilte hemmelighedsfuldt. Men Og jeg – elsker er holdt helt i Anne Linnets vanlige og velkendte popstil, så hendes fans skal nok blive glade for sangen som du kan finde her: https://Anne-Linnet.lnk.to/Elsker

Anne Linnets sidste ægteskab indgik hun som 57-årig i 2010 med den dengang 23-årige Tessa Franck med hvem hun fik børnene Isolde og Nemo inden skilsmissen i 2013. Anne Linnet har også to rumænske adoptivbørn Maria og P hvoraf P sprang ud som transkønnet i 2016. Og så er der selvfølgelig sønnen Xander på 31 år samt Evamarie og Marcus fra Anne Linnets første ægteskab med en mand, så det er en stor familie Kathrine Kjær nu bliver en del af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar