lørdag den 22. august 2020

Ny EP fra Troye Sivan om kærestesorger


EP’en In A Dream er fyldt med melankoli i kølvandet på den 25-årige sangers brud med modellen Jacob Bixenman.

MUSIKNYHED af Michael Andersen

Deres forhold varede over tre år, men nu er det slut. Da Corona-nedlukningen startede, tog Troye Sivan hjem til familien i Australien mens kæresten Jacob Bixenman blev i Los Angeles. I et nyt interview med Herald Sun nævner Troye Sivan da heller ikke model-kæresten blandt de mennesker han savner i Los Angeles.

Nu har Troye Sivan så udgivet EP’en In A Dream med seks sange som han præsenterede således: ”Denne lille samling sange udforsker en følelsesmæssig rutsjebane-periode af mit liv hvor følelserne og tankerne var mest chokerende åbne. Det er hårdt at genopfriske disse sange og øjeblikke, men jeg er stolt af den musik og spændt over at have den ude i verden.”

In A Dream inkluderer singlerne Take Yourself Home, Easy og Rager Teenager! På Easy synger Troye om et brud med en han stadig elsker og på titelsangen må han forholde sig til at leve uden sin eks selvom han stadig optræder i hans drømme.


Modsætninger tiltrækkes
På sangen Stud synger Troye Sivan om at begære noget han ikke selv er, en muskuløs stud. ”Jeg har helt klart sloges med kropsimage førhen,” betroede Sivan til Herald Sun. ”Denne idé om at gå ud og finde en som ligner den totalt modsatte af mig og som er alt jeg ved jeg aldrig vil blive for nærmest at bevise noget og føle mig bedre - at forsøge at hele det sår med bekræftelse, det er hvad det handler om.”

Ja, det er da også sejt at have haft en kæreste som var fotomodel, men det er også sejt at have en kæreste som er popstjerne så det kunne jo gå lige op. Og Troye Sivan er da selv ret pæn i videoen til Raging Teenager! hvor han synger om at se eksen igen og bare ønske at ”fuck shit up and ride in your car tonight, in your bed tonight.” Se den selv på YouTube lige her:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar