mandag den 26. august 2024

Skilsmissedrama for bøsser i ny film med Luke Evans

Billy Porter og Luke Evans i Our Son

Billy Porter spiller modparten i kampen om forældremyndigheden til den 8-årige søn i Our Son.

FILMNYHED af Michael Andersen

Den 45-årige walisiske musicalstjerne Luke Evans har udgivet et par albums og medvirket i film som Beauty And The Beast fra 2017 og Midway fra 2019. Nu er han aktuel i Our Son, hvor han spiller overfor 54-årige Billy Porter fra tv-serien Pose. De to spiller et bøssepar der skal skilles og strides over forældremyndigheden til deres 8-årige søn. ”Det er Kramer mod Kramer for bøssemiljøet nu,” udtalte Luke Evans til Attitude med reference til den klassiske film med Meryl Streep og Dustin Hoffman fra 1978.

Med Our Son får man Luke Evans’ første store queer rolle. ”Jeg har været klar til at tage det skridt i årevis. Jeg har bare ikke fundet den rigtige historie (før nu).” sagde han til People. ”Dette var noget jeg ikke havde set før, og det er klart noget vi alle går igennem. Skilsmisse er lige så rigtigt for et bøssepar som ægteskab, og det havde jeg ikke rigtig set, og da jeg læste det – hver gang jeg har læst manuskriptet – græd jeg.”

Manuskriptet til Our Son er skrevet af Bill Oliver og Peter Nickowitz og filmen har Bill Oliver instrueret. ”Man behøver ikke være bøsse for at nyde dette eller forstå denne historie,” tilføjede Luke Evans til People. ”Folk over hele verden går gennem skilsmisse, slåen-op og forældremyndighedskampe. Familier går i stykker hele tiden, men dette er historien om håb – hvordan de klarer sig igennem det og hvordan et nyt kapitel starter, men et anderledes slags kapitel.”

Luke Evans fortalte til Out: ”Det er vidunderligt at have levet længe nok til at opleve dagen hvor en queer historie kan være styret af faktiske queer skuespillere der er ude af skabet. (…) Det er meget følelsesladet for mig, og det er meget vigtigt for os begge to.”

De to stjerner indspillede også en duet til filmen, Always Be My Man som Billy Porter skrev.

Den 46-årige homoseksuelle skuespiller Andrew Rannells fra Netflix-filmene The Boys In The Band og The Prom medvirker også i Our Son, der kan lejes eller købes fra Viaplay lige her: Our Son på Viaplay

Varm op med traileren på YouTube her:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar